Ford Assistance…

Als je tegenwoordig iets onbenulligs via internet besteld, wordt er omgaand een mailtje gestuurd om acuut de klanttevredenheidsenquête in te vullen. Duurt altijd maar een paar minuutjes… De tevreden klanten worden daar dan weer knap chagrijnig van.

Iedereen die een Ford koopt, krijgt daar gratis Ford Assistance bij. Die peperdure abonnementen van de Wegenwacht en de ANWB kunnen de prullenbak in, volgens de autoverkoper. Omdat slechts weinigen een autoverkoper als dé ideale schoonzoon zien, is enige argwaan op z’n plaats. Geregeld auto’s van de Wegenwacht onderweg tegengekomen, nog nooit eentje van Ford Assistance. Maar bij aankoop van de Ford Kuga hebben wij na veertig jaar de ANWB toch maar de zak gegeven. Met die potentieel dreigende pensioenkortingen moet er financieel ook wat assertiever worden gehandeld. Overigens blijkt het fenomeen Ford Assistance doodgewoon via de ANWB-Alarmcentrale te werken.                                                                                                     Half november tankten wij bij het CEPSA-tankstation van Altea la Vella. Toen wij weer weg wilden rijden, werden wij het slachtoffer van de Wet der Communicerende Vaten… tank vòl… accu léég! Dat idee kregen wij tenminste. Starten deed ons Fordje namelijk niet meer. Wel rare digitale alarmpjes plus irritant getuter! Even later was het hele vehikel, althans elektrisch gesproken, smartelijk overleden… mòrsdood! Dat was dan voor Ford Assistance hèt ultieme moment om zich voor vorst, volk en vaderland te bewijzen… ‘No guts, no glory!’                                                                                       Het telefoonnummer van Ford Assistance in Nederland hadden we paraat…‘just-in-case’ Sympathieke dame die professioneel de eerste noodzakelijke gegevens opnam. Toen ze hoorde dat wij in Spanje stonden, wilde ze vooral weten hoe bij ons het weer was. Daarna werden wij doorgeschakeld naar collega Leontien, van de buitenlanddesk. Leontien, die onze gegevens al op haar schermpje had, vroeg eerst bezorgd of er soms schade was en/of andere narigheid. Wilde vervolgens weten met welke symptomen de auto elektrisch was doodgegaan. Daarbij had zij ook al uitgevogeld waar wij precies stonden. ‘Hoe flik je dat nou zo snel, Leontien..?’  Zij verklapte dat haar leven door Google een stuk plezanter was geworden. Gaf ook direct aan hoe het verder zou gaan.  Zij zou ons pechgevalletje overhevelen naar de Spaanse ANWB, toepasselijk RACE genaamd. Binnen maximaal twee uur zouden we worden geholpen. Dat bevestigde Leontien omgaand per SMS. Een perfect Engels sprekende mevrouw van RACE belde binnen een kwartiertje. Wist ook alles al en meldde dat de assistentie binnen een half uurtje zou arriveren. Meteen daarop later belde de ‘caballero’ van de service- en takelwagen dat hij er al over vijf minuten was. Even later arriveerde hij. Met een mobiele startset reanimeerde hij probleemloos de schijndooie Ford, nam vier kleurenfoto’s en adviseerde, vooral zònder te stoppen, linearecta naar een Fordgarage te rijden. Voor een nieuwe accu. Pitstop van Verstappenniveau… één uur en vijf minuten nadat de sjees stilviel, waren we weer onderweg! Aangezien de Fordgarage net siësta hield, zijn we aan de boulevard op een zonnig terrasje maar een lekker hapje gaan eten.                Die mail voor de klanttevredenheidsenquête van Ford Assistance moet nog komen. Waarschijnlijk doen zij daar niet aan die flauwe kul.

   Send article as PDF   

2 thoughts on “Ford Assistance…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.